Saturday, June 28, 2008

"Shall We" by me

To Jijie

Love the sun you give
Love the rainbows
Love the shiny little diamonds of hope
That you spread..




Here i am. In a room so bright
Waiting for the sun to come up
So we shall say hello
Until it sets again
Then we shall say goodbye

If the nights are our waitings
If the stars are our calender
That we can count each passing moment
With every tiny sparkling stars
So we shall wait
Until the waiting is over

Sunday, June 22, 2008

Aku mahu berpegang pada harapan

Assalamualaikum

Selamat pagi,tengah hari,petang dan malam

Nukilan hati.

Aku ingin berpegang pada harapan

Aku meletak harapan dan ianya jatuh berjuraian

Air mata jatuh seperti itu juga

Tahukah kamu tentang kesedihan hati seseorang itu

Matahari menyinar setelah hujan jatuh mencurahkan

Sebanyak duka tapi aku tak mahu mengalah,

aku tak mahu menghancur mimpi

Aku masih membawa ianya pulang

I dont want to let it go

I dont want to let it fall

Oh sayang, matahari mula naik

Cant you see, cant you see?

We'll hold on and it is for something

We have it all,we got all the hope we need

Perfect,life may not be perfect

Hold on well please hold on

We aint loser we just fallin now and then

But there's no telling what the sun can bring on

We have it and we have it all

Its the sun its the moon

We'll be dreaming and one day

We have it all

Aku masih cuba untuk menulis : 0

Assalamualaikum

Selamat pagi,tengah hari, petang dan malam

Aku harus menulis dengan lebih banyak lagi dan membaca dengan intently supaya skill menulis ku dan juga vocab ku yang tak

seberapa itu dapat ditingkatkan. Terutamanya bahasa Inggeris...god i'm suck at it.

Tapi sejak kebelakangan ini sejak aku mendapat kekasih yang mengambil berat tentang aku, yang tak jemu dengan aktiviti

berjalan tanpa henti itu, telah membawa aku jauh dari bidang penulisan dan pembacaan.

Arleast dia juga suka membaca cuma aku tak suka terperap di dalam library yang sangat sejuk.

Aku tak tahan sejuk, aku akan menjadi lemah kerana kesejukan.

Jadi aku pinjam buku saja. Tapi kadang-kala aku perlu study bahan-bahan yang diperlukan untuk novel-novel ku.

Walaupun ianya bukan lah sesuatu yang complex tapi masih lagi memerlukan kajian untuk geografi (latar tempat novel) masyarakat dan budaya, apa saja yang menjadi tumpuan dalam novel tersebut seperti profession perguruan.

Banyak bukan?

Karl amat menyokong ku,tapi aku dah menjadi makin malas menghadap buku...

God...

Gimana ni?

Cinta hatiku dan football match

Assalamualaikum

Selamat pagi,tengah hari,petang atau malam.

Aku sangat sayang pada karl. Anda tahukah tentang hakikat itu?.

Waa! sorry, aku buat lagi. Macam kau seorang di dunia ini yang mempunyai kekasih hati!.

Awal-awal pagi tadi ketika semua orang sibuk menonton perlawanan antara Rusia dan Belanda, Karl menelefon aku.

Jam pada waktu itu menunjukkan pukul dua lebih. Huaaah! aku cukup mengantuk, tapi aku layankan aja bicaranya walaupun

Kedengaran kabur di corong telinga ku. Biar aku fikir apa ya..

Karl: D...K rasa menyesal la..

D: menyesal nape? (aku merasa mengantuk...mataku terpejam rapat)

Karl: Yelah tak beli kuih kat pasar malam tadi,beli sayur je (karl sangat suka memasak dan seorang tukang masak yang bagus)

D: hmmm..(itu je reaction aku pada waktu itu...aku tak dapat nak kata apa) shian dia...(itu pun aku tak rasa aku cakap)

karl: ok lah K nak gi tengok bola ni

D: hmm..ok tengok sorang2 ke?

karl: ahah..ok lah D ..love you..mmuah..

D: love you too...

click..talian diputuskan. Dan mataku tertutup rapat terus tidur.

Pukul 5 lebih Karl menelefon sekali lagi.

Dia buat super savers.

Oh Sayang.Aku cinta padamu

: )

Life pada mulanya

Assalmualaikum

Selamat pagi,tengah hari, petang atau malam...kiranya ada orang yang membaca

(Tapi rasanya tidak ada..)

Tak apalah.Biarkan.

Aku merasa hidup aku dirantai oleh kebosanan yang teramat sangat.Actually itu semua pun salah aku sendiri.

Aku memberhentikan diri aku dari kolej kerana bebanan hutang yang kian menjerut leher aku..

Tapi aku mampu menyembunyikan hakikat itu meskipun aku rasa mama ku tahu tentang hakikat itu...though not exactly.

Sekarang ini aku menyambung pelajaran ku tapi kau tak tahu di mana..dan juga tidak mempunyai wang untuk itu..

kalau aku harus berkerja di mana aku harus berkerja? Akankah ada minat untuk aku menyambung pelajaran andai wang ringgit itu aku genggam tiap bulan,andai hidup itu aku mula mendapat segala keinginan material yang sebelum terpaksa aku diamkan kerana

tak mahu terlalu menyusahkan mama ku (Believe me...i cost a lot.)

Entah lah...

Aku betul-betul tak tahu apa yang aku mahukan dari hidup ku..aku merasa seperti ingin mengubah segala-glanya yang ada dalam hidup aku..

~Aku nak sambung belajar

~Aku nak habiskan novel-novel aku

~Aku perbaiki skill penulisan aku yang sangat teruk itu

~Aku nak belajar photoshop

~Aku nak pergi ber'camping dengan famili ku

Tapi apa kesudahan aku dan mamaku?

Aku sendiri tak tahu